5 maj 2009

Vem är Leif i Gyllene Tider?

VARNING. Svininfluensan är här... ***** Det där var kanske en aningen vulgär inledning på veckans blogginlägg, men ibland måste man skjuta direkt från hölstret. Veckan som snart har avlöpt har varit av det mer avslagna slaget. Här hemma inväntar vi kommande torsdag då det bär av till London för en mini-weekend, och en knapp månad senare är det dax för resa till Stockholm med Gåbaträff och VM-kvalmatchen mellan Sverige och Danmark. Det ser jag också fram emot. Längre fram i sommar är det inplanerat två konsertbesök på Solgården i Tylösand. Vädret har en viss betydelse, men det får bli vad det blir. Sommaren är kort, det mesta regnar bort. ***** Per Gessle hade konsert i Halmstad sporthall nu i fredags. Tro nu inte bara att hans personal på Hotell Tylösand fick några friplåtar. Hörde av en kollega som åt i Leif´s Lounge i fredags, att en av servitörerna fick frågan från sällskapet varför stället heter Leif´s Lounge. Han svarade att det är för att en av bandmedlemmarna i Gyllene Tider heter just Leif. Kanske dax för en uppdaterad internutbildning för hotellpersonalen..? Fr v: Leif, Leif, Leif (sittande), Leif och Leif. ***** Det finns en intressant hemsida om man är intresserad av kvalificerat skvaller och uppgifter som normalt inte förekommer i svensk massmedia. Flashback är sajten med den nakna "sanningen", helt enkelt. Jag har publicerat länk till skvallersajten här till höger och upplåter åt dig att välja om du vill kolla informationen där. Det finns t ex en fullödig namnpublicering när det gäller den omtalade skottlossningen mot "greven" i Gamla stan i Stockholm. ***** Nu är det dax att åter ge mig ut i sökandet efter min ungdoms prylar. Jag har ju tidigare berättat om de leksaksbilar som försvann, men som jag ropade in på nätauktion. De glädjer mig fortfarande. Utöver dessa har jag saknat två samlaralbum från 70-talet med bilder på fotbollsspelare, men framför allt ett; Fotboll-VM 1970. Nu tänker jag ropa in det. Återkommer med besked om jag lyckades med detta nyförvärv. ***** Några Halmstadbor kan bli miljonärer den här helgen. Det handlar om de som haft turen att bo på postnummer 30248 och deltar i postkodlotteriet. Det glädjer mig att det blev just det postnumret, för där bor ju inte de mest välbeställda i vår kommun. Inte fullt lika rättvist var det när lotten föll på Särö, för det stället är inte precis känt för att härbärgera fattiglappar. Vare sig Postkodlotteriet eller Hallandsposten har fattat att den orten tillhör Hallands län. Kan en tidning heta Hallandsposten om man inte har koll på länet där man har sina läsare? ***** Vårt halländska vinnarlag i Vi i femman lyckades inte ta sig förbi tv-kvartsfinalomgången. Igår fick Stina och Per från Bukärrsskolan se sig besegrade av Strängnäs Montessoriskola. ***** Kul i Kvibille? Orten som är Holms närmaste rival är ju främst känd för sin osttillverkning, men i helgen hamnade orten på kartan av helt annan anledning. Den nedlagda macken blev då plats för planerat handgemäng mellan huliganer som håller på (?) Djurgården och Malmö FF. /T:sson

Inga kommentarer: